Monday, June 11, 2012

Eh, comelnye dia tu. nak jugak!

Assalamualaikum .

Older post newer post ,  older post newer post  . Ape yang korang dok carik ? Entry sebelum nie ??? takpayah lah susah2 , da DELETE da pon  . sebab ?? biarlah aku je tau  . Eh , kenapa gambar yang gerak2 tu macam kurang satu erk? ? Aah memang , yang itu pon dah diDELETE  . ee suke2 je nak DELETE eh , tengok kesian dah orang lain takbleh tengok  . Biarlah , aku punya blog so aku punya suka lah kan . * okay2 stop mengarut dyba, maaf meroyan terlebih ye kawan2 . hewhew :) *

Fuhh bismillahirrahmanirrahim . Menulisnya saya disini adalah untuk bercerita tentang COMEL  . ulang suara , C-O-M-E-L ye kawan2  . " ee comelnye dia tu , suke la tengok kan kan kan ? " , " comelnye perempuan tu , mesti ramai admirer " . Haa mesti korang dah selalu dengar ayat2 nie kan ? macam nak bernanah telinga pun ade sebab asyik dengar ayat nie je kan , ye tak?? Tapi sebenarnya , comel yang diatas hanyalah comel luaran . Padahal comel yang aku nak cakap nie bukan hanya comel luaran ye , tapi comel luaran dan dalaman . Haa tulis2 , COMEL LUARAN DAN DALAMAN!  : D

Bagi aku lah kan , kalau luaran comel tapi dalaman hampeh secara automatik orang tu akan jadi hodoh pada pandangan aku . Tapi kalau aku tengok orang tuh muke comel , perangai pon comel , yeayh itulah comel yang sebenar-benarnya . Serius aku taktipu ! sebab tu lah jangan terperanjat kalau ape yang orang cakap comel , aku cakap sebaliknya . teeeettt ! hehehee ~

TIPS COMEL LUARAN DAN DALAMAN :

  •  Bila cuci muka , amalkan sekali berzikir dan selawat . Ini tidak , sambil cuci muka sambil dok kosong  kosong yang najwa latiff tuh kan . ish ish ish buruk bebenau perangai . * padahal aku pun pernah . hehe *   

  •  Time tengok cermin , baca sekali doa tengok cermin . bukan sambil tengok cermin sambil picit jerawat ! ish  siape yang pernah buat tu meh sini nak give me five sikit . hihii ~ haa nie ade aku letak sekali doa tengok  cermin , kalau nak search sendiri , search kat pakcik google kesayangan ramai tu ehh  :)



  • Jangan kutuk orang ! haa yang nie paling aku taksuka . Korang dok kutuk2 walaupun niat hanya untuk gurau , korang ingat korang sempurna sangat ke ? Please avoid buat macam nie lagi ehh . Yang cipta benda tu semua Allah , so Allah boleh tarik balik nikmat yang dia bagi kat korang bila2 masa je .

  • Mulakan hari korang dengan benda yang best and boleh buat mood korang ceria . Bila korang ceria , automatically korang akan senyum kan ? tak kisah la senyum kambing ke , senyum sipu2 ke , senyum nampak lesung pipit ke asalkan senyum . And rasanya semua orang tau senyum dapat buat kite awet muda ye tak ? Tapi yang paling best , senyum pun boleh dapat pahala taw . Cool kan ? so apelagi , smile bebeyh ! * senyum sambil buat muka comel . hikhik *

  • Last but not least , selalu ambik wudhu . Yang nie aku rasa semua orang biasa dengar kan . Tapi kalau ambik wudhu ala kadar je , takpayah mimpi lah nak dapat muka comel and berseri2 ye . Pahala pun belum tentu dapat taw . ish ish ish , maaf kalau terasa  . heee  :)


Eh , apsal gamba minah nie ada jugak ? eleyh nak cakap dia comel lettew . * eh mana ade ( sambil buat muka comel , senyum malu2 ) hewhew  :D





No comments:

HAK CINTA TERPELIHARA - CIK DYBA